Класний керівник

Планування роботи класного керівника  з батьківським комітетом.
Вересень
·        Розподіл обов’язків між членами батьківського комітету.
·        Навчання членів БК: права та обов’язки.
·        Обговорення плану роботи БК.
·        Обговорення плану виховної роботи з учнями на І семестр.
Жовтень
·        Участь у підготовці та проведенні Дня вчителя.
·        Обладнання класного куточка, допомога у поточному ремонті меблів.
·        Робота БК з дітьми пільгових категорій.
Листопад
·        Участь БК у роботі з неблагополучними сім’ями.
·        Участь БК у роботі з учнями схильними до правопорушень.
·        Організація святкування зимових свят.
·        Організація дозвілля під час зимових канікул.
Грудень
·        Обговорення плану роботи на ІІ семестр.
·        Організація святкування Дня Захисника Вітчизни.
·        Поточний ремонт меблів під час канікул.
Січень
·        Про організацію екскурсій за допомогою батьків на ІІ семестр.
·        Організація рейдів відвідування неблагополучних сімей вдома.
Лютий
·        Робота БК з організації родинних свят у класі.
Березень
·        Підготовка до святкування 8 Березня.
·        Організація дозвілля під час весняних канікул.
Квітень
·        Робота з весняного впорядкування шкільного подвір’я та прилеглих територій.
·        Організація святкування Дня Перемоги та Дня Матері.
·        Підготовка до державної підсумкової атестації.
Травень
·        Організація ремонту класу.
·        Допомога в організації свята Останнього дзвоника.





                                     Виховний захід у 8-Б класі
                                      Класний керівник Гавриш С.П.
       Тема: «Права свої знай,  правила й обов’язки не забувай»
         Мета:
·        Розширити знання учнів про їхні особисті права та обов’язки,підвести учнів до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права, але й сумлінно виконувати свої обов’язки ;прагнути розуміння неохідності виконувати правила поведінки в школі;  відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів; навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини; розвивати в дітей уміння орієнтуватися в життєвих ситуаціях, керуватися отриманими знаннями у своїй життєвій практиці; виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей, що є старшими за віком,повага до законів України,  дисциплінованість. Сприяти розвитку мислення, уяви, пам’яті і самостійності. 
       Обладнання: мікрофон,  анкета «Вимірювання температури класу»,мультимедійний проектор, ілюстрації, плакат «Дерево прав дитини», картки.                                               
                                                


                              Хід виховного заходу
Вчитель. У мене на столі є чудова скринька, у ній зараз-найцінніший скарб нашої планети Земля. Я вас заінтригувала, хочете дізнатися що тут таке? Хто з вас хоче побачити, може зазирнути, але поки що не розказувати, кого там побачить (саме кого, а не що).

Так кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (Відповіді дітей). Ви побачили там себе, оскільки на дні було дзеркальце.

У дзеркалі ви побачили себе – людину, найголовніший скарб нашої планети. Кожен із вас – неповторна особистість, цілий Всесвіт, і він унікальний
, тому що ніколи і ніде не може повторитися. Але пройшло не одне тисячоліття поки людство усвідомило неповторність кожного і ухвалило закони, які оберігають людину, її життя й індивідуальність. Отже, з чого все почалося?
       Учень: 20 листопада 2017 року виповнилося 28 років із дня прийняття Генеральною Асамблеєю ООН Конвенції про права дитини. Конвенція – це міжнародний документ.
      Довгі роки найрозумніші і найдобріші люди боролись за дітей самотужки, і нарешті, у 1924 році вони вперше зібралися в місті Женеві, де прийняли перший документ про потреби дітей – Декларацію прав дитини.
Декларація – офіційне проголошення основних принципів, а також документ в якому вони викладені.
      1945 року, після закінчення Другої світової війни – найжахливішої і найжорстокішої війни на всю історію людства –народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Навіщо? Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН).
   Учень: ООН – міжнародна організація, до якої входить більше, ніж 150 країн світу. До речі, одним із її засновників була Україна. Ця організація, яка приймає міжнародні закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою у світі і не допускати війни.
      10 грудня 1948 році держави, що увійшли до ООН, підписали загальну декларацію прав людини.
     Загальна декларація прав людини - важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом – і жодного слова про дітей. Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить - пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.
          І тур
   Коментування учнями своїх малюнків. Прикріплення малюнків на дерево життя.
          ІІ тур
  Вчитель: «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» - ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама не права. Отже, я пропоную вам, шановні учасники, конкурс «Театральна вистава».
Зараз кожна команда по черзі буде розігрувати невеличкі ситуації для команди-суперниці, у яких діти недоречно заявляють про свої права. Команда-суперниця повинна визначити, чому той чи інший герой не правий.
(правильна відповідь 1 бал)
    Вистава 1
Батько. Сину, я йду на роботу. Будь ласка, прибери у своїй кімнаті, помий після себе посуд, сходи в магазин.
Син. Але ж, тату, у мене завтра контрольна!
Батько. Якщо поквапишся, встигнеш і хатню роботу виконати, і до контрольної підготуватися.
Син. Між іншим, Конвенція про права дитини захищає мене від будь-якої роботи, що перешкоджає здобуттю освіти.
Вчитель: Чи правий син?
(Жодну дитину не можна примусово залучати до праці, але обов’язок дитини виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоровۥю та виконувати всі види самообслуговуючої праці. )
    Вистава 2
Батько. Сину, вже восьма година ранку, час йти до школи?
Син. Але я дуже хочу спати і в мене немає сил йти до школи.
Батько. А як же уроки?
Син. Нікуди уроки не подінуться. І крім того я маю право на відпочинок.
Вчитель. Чи порушує батько права сина?
(Дитина дійсно має право на відпочинок, але обов’язок дитини сумлінно навчатися та активно працювати на уроках)
           ІІІ тур.                      Гра «Права та обов’язки»
                              Сигналізуй відповідними картками: права, обов’язки.
-         Берегти книги;
-         дотримання правил руху;
-         старанно вчитися;
-         навчатися;
-         ігри, відпочинок, розваги;
-         піклуватися про життя, здоров’я;
-         користуватися бібліотекою, спортзалом;
-         охороняти природу;
-         дотримуватися правил поведінки.

            ІV тур.                    Гра «Так чи ні»  
                                         Так – плескаємо
                                     Ні – заперечливо махаємо головою
- кожна людина має своє ім'я
- можна бити дитину
-  можна не відвідувати лікарів
- всі діти рівні між собою
-  можна не ходити до школи
- можна примушувати дитину тяжко працювати
- можна ображати  дітей
- треба жити в злагоді і мирі
- поважати своїх батьків

  Підсумок. Основні статті із Конвенції прав дитини.
  Вчитель. Отже, давайте підсумуємо сьогоднішню зустріч.
У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити.Але слід знати не лише свої права, але й обов’язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.
  Учень.
Ст.. 6 «Кожна дитина має невід’ємне право на життя».
Ст.. 7 «З моменту народження кожна дитина має право на ім’я і набуття громадянства».
Ст.. 9 «Кожен маленький громадянин має право вільно висловлювати думки… отримувати інформацію».
Ст.. 10 «Кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності».
Ст.. 24 «Право дитини на охорону здоров’я»
Ст.. 28 «Право дитини на освіту»
Ст.. 31 «Право на відпочинок»
Ст.. 37 «Право не піддаватися катуванням та жорстоким покаранням».





    Анкета “Рівень комунікативної активності учня”

1. Чи відчуває учень потребу у спілкуванні з людьми?
а) часто  (5)
б) інколи (3)
в) дуже рідко (1)
     2.  Як діє учень, коли стикається з проблемою?
            а) довго думає, як вчинити вірно та приймає рішення самостійно (5)
            б) звертається за допомогою до ровесників, дорослих, вислуховує їхні пропозиції та обирає на його погляд найкращу (3)
            в)  очікує вирішення проблеми іншими особами (1)
     3. Чи переживає учень, коли стосунки з колективом (групою) не складаються?
            а) дуже переймається (5)
            б) коли як (3)
            в) байдужий (1)
    4.  Як поводить себе учень у конфліктній ситуації?
            а) намагається зовсім не потрапляти у конфлікти (5)
            б) намагається відшукати компроміс (3)
            в) затягує конфлікт або замовчує про нього (1)
    5.  Чи має значення для учня, які ролі йому відводяться в колективі (групі)?
            а) так, ініціює вибір ролі самостійно за власним бажанням (5)
            б) очікує, поки роль для нього оберуть інші (3)
            в) погоджується «залишатися в стороні» (1)
Суму балів, отриманих учнями на всі запитання, потрібно розділити на 5 (кількість запитань). Одержимо показник інтенсивності спілкування підлітка з близьким оточенням. Якщо 3,5 - 5 – досить висока інтенсивність, 2,5 - 3,5 – помірна, 1 -2,5 – низька.








Немає коментарів:

Дописати коментар