субота, 27 липня 2019 р.

Світові освітні тренди


5 світових освітніх трендів, які у всіх на вустах

Що чекає на освіту в найближчому майбутньому? Технології вже зараз змінюють освітній процес!
Щороку на виставку International Society for Technology in Education до Філадельфії (США) з’їжджаються понад 24 тисячі осіб, аби зрозуміти, як розвиватимуться технології в освіті.
ISTE – це міжнародна освітня організація, що вже 40 років проводить заходи для обміну досвідом серед освітянської спільноти в США. І найголовніше, що на цій виставці обговорюються не потенційні зони розвитку освіти у світі, а реальний досвід використання технологій, що безпосередньо впливає на навчальне середовище вже сьогодні.
Цьогоріч на виставці International Society for Technology in Education стало помітно: IT-корпорації (насамперед Microsoft і Google) захоплюють ринок освіти. І тут справді немає нічого дивного, адже вони сформували повноцінну інфраструктуру, сервіси та актуальний зміст. До того ж, і Microsoft, і Google розширюються шляхом збільшення свого партнерського кола: так вони можуть урізноманітнити зміст своїх програм і включити до них нові інструменти. Ці переваги дозволяють IT-компаніям легко конкурувати з держінфраструктурою і видавництвами, які випускають навчальну літературу.
Однак, це ще не все! ТОП-5 тенденцій розвитку освіти, які відкрилися під час ISTE:

 ТРЕНД #1 
Штучний інтелект вливається в освіту
Тут можна виділити два основних напрямки:
  • застосування цієї технології;
  • освоєння її використання.
Якщо говорити про перший аспекті, то сьогодні штучний інтелект застосовують тільки на дуже ранній стадії автоматизації шкільних процесів. Про використання автоматизованих програм для допомоги вчителю під час навчання не йдеться взагалі (або вкрай рідко). Зазвичай, такі продукти розробляють або сміливці-стартапери, або ж великі корпорації. Цей ринок настільки ж молодий і неосвоєний, як і використання технології віртуальної реальності в навчанні. Словом, якщо порівнювати відмоток застосування штучного інтелекту в освіті та фінансово-банківському секторі, – поки це небо і земля.
Проте із другим напрямком – усе набагато цікавіше. Йдеться про те, як навчити вчителів вчити дітей вчити машини. Це вкрай обговорювана тема, тому що нині штучний інтелект сприймається не просто як надбудова над усіма комп'ютерними технологіями, а стає значущим і знаходить широке застосування.

 ТРЕНД #2 
Комп'ютери – поза статтю
Критичне мислення та вміння розв’язувати проблеми – те, що потрібно в житті і дівчаткам, і хлопчикам однаково. За їх розвиток в школі відповідає «сomputer science» (аналогія в Україні – інформатика, але в американських школах більше говорять про сучасні технології та їх застосування у навчанні).
Сформований впродовж кількох десятиліть стереотип про те, що технології дівчаткам нецікаві, обмежував їхні можливості у вивченні комп’ютерних наук. Але зараз усе змінюється. Вчителі залучають школярок до занять комп'ютерними технологіями. І суспільство, здається, вже готове масово їх підтримати. Наприклад, останнім часом збільшилася кількість фільмів, де супергерой – жінка. Окрім цього, обертів набирають проєкти, що розповідають історії успіху жінок в IT-сфері.

 ТРЕНД #3 
Бавитися з ґаджетами можна з користю
Набирає обертів тренд, який підтримують, зокрема, корпорації «Apple» та «Google». Вони одними з перших зрозуміли, що боротися з телевізором марно, а треба використовувати цей ресурс, вклавши в нього корисний зміст. Так діти, що «залипають» у свої екрани, стали вчитися соціальним шаблонам за допомогою ігор та казок.
Тепер постає запитання: як вкласти у смартфони щось корисне, але так, щоб за формою це було так само круто, як гра на приставці? Поки тільки творці «Minecraft» знайшли шлях c тематичними проєктами, де змішалися історія, дослідження, мистецтво і програмування.

 ТРЕНД #4 
Помилятися корисно!
Звісно, нейронауки допомагають краще проаналізувати методики навчання, тому й здаються вузькоспеціалізованими. Однак вони допомагають усвідомити важливий момент – навчання через помилку. Створюється ситуація, в якій помилка допомагає створити схему розв’язання проблеми та, водночас, стає прихованою підказкою.
У цей момент спрацьовує оновлення розумового апарату, який відповідає за критичне мислення, через Perception-Action Cycle (цикл «сприйняття – дія»). На дитину це працює так само, як класична ендорфіноводофамінова петля в гейм-дизайні. Про цей підхід нобелівський лауреат Річард Фейнман говорив на своїх лекціях: «Радість від того, що ви зрозуміли, як розв’язати проблему». Тільки без усіляких зірочок чи віртуальних винагород.
Раніше підхід з візуалізацією схеми вирішення через помилки було дуже складно відтворити в підручниках та офлайновому середовищі. Але завдяки цифровому формату, інтерактиву та анімації з'явилися зовсім інші можливості.
Здається, що це надто сміливий підхід, але якщо замислитися, то в житті ми лише так і вчимося по-справжньому.

 ТРЕНД #5 
Космос і STEM в освіті
STEM продовжує розвиватися: нові продукти, конструктори, програмовані роботи для дітей. Все це вже є. Але зараз ми бачимо серйозні зміни і підтримку великих корпорацій, які донині не були причетні до ринку освіти. Щоб показати важливість STEM, ідеологи додали космос, а разом з ним і NASA.
Вода на полюсах Місяця як заправка, інфраструктурна програма Джеффа Безоса, стомільйонний бюджет NASA на піар, мільйонні перегляди роликів запуску SpaceX на YouTube. Все це стає модним рушієм, який відбивається й на освіті.
На виставці International Society for Technology in Education у NASA був не лише свій стенд, а й ціла ігрова секція з майстер-класами. На них показували проєкти, які можна реалізувати в будь-якій школі: колаборація з Microsoft, світами Minecraft і Google. Все як у фільмі «Марсіанин», тільки для школи.
Уже з'являються компанії, які створюють набори для експериментів у класі та вдома. Наприклад, Science Journal, підтримуваний Google, розповідає, як вивчати рух за допомогою акселерометра в телефоні.
Посилання на «Мєл.fm»: https://mel.fm

Немає коментарів:

Дописати коментар