понеділок, 16 жовтня 2017 р.

Урок-тренінг з використанням хмарних сервісів

                       Тема:  Застосування формул скороченого множення
Розробник:  Гавриш С.П., вчитель математики спеціалізованої Скадовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Академія творчості»
Предмет:  алгебра
Клас:  7-А
Тривалість уроку:  45 хв.
Тип уроку:  урок-тренінг з використанням хмарних сервісів

Мета:
1.Освітня: Закріпити знання формул, вміння їх використовувати та навчити застосовувати формули скороченого множення до розв'язування практичних задач, раціоналізації дій з числами;
2. Розвивальна: Розвивати математичне мислення, творчо-пошукову діяльність  учнів, математичну мову, пам’ять, інтерес до математики, уміння вчитися, інформаційно-комунікаційну та  математичну компетентності.
3. Виховна: виховувати пізнавальну діяльність учнів, активність, уважність, самостійність.
Обладнання:  комп’ютери, ноутбуки, планшети, підручник «Алгебра-7 клас» Мерзляк А.В., демонстраційний екран, мультимедійний проектор, презентація в Power Point.

Недостатньо мати  добрий розум,  головне —  раціонально застосовувати його.                                                                                                     Р. Декарт
                                                  
                                                                 Хід уроку
І. Організаційний етап
         Привітання.  Створення націленості на плідну роботу. Пропонується  учням закінчити фразу: "Від сьогоднішнього уроку алгебри я очікую …"
ІІ. Оголошення теми уроку, постановка мети, мотивація для роботи.
ІІІ.  Актуалізація опорних знань.
1    1.     Повторення формул скороченого множення  (прийом «Брифінг»)
Робота в парах. 
Учні першого ряду задають  питання, що починаються зі слів «Хто ...?»,   «Що? ...?»;  другого ряду, -  що починаються зі слів «Як? ...»,       « Чому? ...»,  третього  ряду  -  «Що спільного ?...» , «В чому особливості?...».
      2.    Перевірка домашнього завдання  (прийом «Математичний тренажер»)

            Тренажер                                                      Перевірка
 1. (а + в)² = … + 2ав + …                         1. (а + в)² = а²+ 2ав + в²
2. (а – в)(а + в) = а² … в²                           2. (а – в)(а + в) = а² - в²
3. (а + в)( а² - … + в²) = а³ + в³                  3. (а + в)( а² - ав + в²) = а³ + в³
4. (а – в)² = а² - …+ в²                                4. (а - в)² = а²- 2ав + в²
5. а³ – в³ =(а - …)( … +ав + в²)                  5. а³ – в³ =(а - в)( а² +ав + в²)
6. (х – 3)² = х² - … + 9                                6. (х – 3)² = х² - 6х + 9
7. (х – 5)(5 + х) = х² … …                          7. (х – 5)(5 + х) = х² - 25
8. (а – 2)( а² + 2а + 4) = а³ … …                 8. (а – 2)( а² + 2а + 4) = а³ - 8
9. (2m + 1)² =4m² +… + 1                           9. (2m + 1)² =4m² +4m + 1
10. 8х³ – 1 = (2х – …)(4х² + … + 1)        10. 8х³ – 1 = (2х – 1)(4х² + 2х + 1)

Після закінчення роботи учні виконують самоперевірку з відповідями на екрані.
      3.   Усний рахунок                                                                                                                       МІКСІКЕ – освітнє онлайнове середовище  http://miksike.net.ua.
Прагліміне – онлайновий математичний тренажер, платформа для проведення тренувань і змагань з усного рахунку для всіх зареєстрованих користувачів незалежно від віку (  http://miksike.net.ua/ #pranglimine ).
   ІV.  Розв’язування тренувальних завдань.  
1.     Проблемно-пошукові завдання  (прийом «А якщо…?»):
            а) А якщо застосувати геометричну інтерпретацію для виведення      формули  ?  Чи можливо це?
            б) А якщо змінити показник степеня 2 у формулі   на 4?  Який вигляд матиме формула?
            в) А якщо прибрати подвоєний добуток у формулі  ?  Чи отримаємо правильну рівність?
  2. Творчі завдання:  
          а) «Знайти помилку» ( софізм)
      Я доведу, що 2 *1 = 3
 4 – 10 = 9 – 15
4 – 10 + 6   = 9 – 15 + 6 1/4
( 2 - 5/2 )2 = ( 3 - 5/2 )2
     2 - 5/2  =  3 - 5/2 
             2 = 3
        Знайдіть  помилку!
Відповідь : із рівності квадратів не слідує рівність виразів.
         б) Робота в групі (прийом «Придумування»)
Завдання: придумати і розвязати рівняння на використання формули скороченого множення:    І група – з формулою різниці квадратів;
                                           ІІ група – з формулою квадрата двочлена;
                                           ІІІ група – з формулою суми кубів двох виразів.
Представник кожної групи записує розвязання свого рівняння на дошці.
3.     Гра «Кубик – екзаменатор»
        На кожній грані куба записана формула скороченого множення. Викликаний за бажанням учень підкидає кубик, коментує, який вираз випав йому на верхній грані кубика і називає многочлен, в який можна перетворити даний вираз.


   (4z - 3p )2






b3 - 125  



(q + 5c )3

    4c2 - 16
   

 ( x  + 1 )2


 ( 7c + 5p )2



       4.    Інтерактивна вправа  (з використанням LearningApps.org - додатком Web 2.0 для підтримки процесу навчання і викладання за допомогою інтерактивних модулів). 
Учні переходять за посиланням   http://LearningApps.org/view1961371
 і виконують завдання на вибір (індивідуально або з товаришем).
          Завдання:  знайти правильний результат піднесення до степеня або правильний розклад на множники заданих виразів.
    5.   Завдання на застосування формул скороченого множення в повсякденному житті.
Завдання:  Клумба квадратної форми оточена доріжкою, ширина якої 1 м. Площа доріжки 20  . Знайдіть площу клумби.
  Розвязання:  Нехай х м довжина однієї сторони клумби, тоді (х + 2) м – довжина клумби, оточеної доріжкою. Площі квадратів: х  м  та (х + 2)  До того ж різниця площ дорівнює 20 м .  Складемо і розв'яжемо рівняння: (х + 2)  – х  = 20;  х  + 4х + 4 – х  = 20;  4х = 16;  х = 4.  Отже, 4 м – довжина сторони клумби, площа клумби S = 4  = 16 (м  ).
Відповідь: 16 м
V. Підсумок  уроку.
          Для перевірки рівня засвоєння теми учні виконують тестові завдання за посиланням   Online Test Pad  «Формули скороченого множення».                                            Результат тестування  учні заносять в свій лист самооцінки.
VІ.  Заповнення листів самооцінки.  Рефлексія.
 Притча. Йшов мудрець, а назустріч йому три людини , які везли під гарячим сонцем візок з каменями для будівництва. Мудрець зупинився і задав кожному з них питання. В першого запитав «Що ти робив цілий день?» І той з усмішкою відповів,  що цілий день возив камені. У другого мудрець запитав « А що ти робив цілий день?» І той відповідав « А я сумлінно виконував свою роботу.» А третій посміхнувся, його обличчя засвітилося радістю і задоволенням - «А я брав участь у будівництві храму».
Діти, оцініть свою роботу на уроці.  Заповніть листи самооцінки, вкажіть в них, будь ласка,
-         Хто возив камені?
-         Хто сумлінно працював?
-         Хто будував храм?
-         Поділіться своїми враженнями про урок: наскільки сповнилися ваші сподівання: повністю, майже повністю, частково чи не сповнилися.

   VІІ.  Домашнє завдання:  повторити уроки  16,17,20 за посиланням      http://uklasi.com.ua/7-klas/algebra ;  рівень А:  № 817, 839 (а), 841(а)
                                                         рівень В:   № 775 (б), 822, 824.  



                                                                                           
                                                  
                                               Лист самооцінки
                                             учня (ці)  7 -     класу
                                       ____________________

№ п/п
Види діяльності
Само-
оцінка
Оцінка вчителя
1.
Домашнє завдання


 2.
Знання теорії


3.
Усний рахунок


4.
Робота біля дошки


5.
Робота в групі


6.
Робота над тестом


7.
Софізм


8.
Гра «Кубик – екзаменатор»



Загальний середній бал




-         Чи досягнута мною мета уроку?
ТАК_______       НІ_______
-         Було цікаво?
ТАК_______       НІ_______
-         Я працював на уроці на_____%
і заробив оцінку ________
-         Чи потрібна мені допомога при виконанні домашнього завдання?
     ТАК_______       НІ_______                                                                    

Немає коментарів:

Дописати коментар